Λάκι Μπάνσκο

Μενού

Αφιξη
Αναχώρηση
2 νύχτες
2 Ενήλικες · 0 Παιδιά 2 νύχτες

2 νύχτες

2 νύχτες

Λεωφόρος Σεβίλλης – Ντομπρίνιστε

Εάν επιθυμείτε ακόμη και μια απίστευτη περιπέτεια, σας προσφέρουμε να κάνετε μια βόλτα με τη στενή γραμμή γραμμών Septemvri-Dobrinishte. Εγγυόμαστε ότι στο τέλος του ταξιδιού θα απαλλαγείτε από τα προβλήματά σας, θα επαναφορτιστείτε με καλά συναισθήματα και θα κατεβείτε από το τρένο χαμογελώντας και χαρούμενος.

Ένα στενό μετρητή με διαδρομή Σεπτέμβριος - Ντομπρίνιστε

Πάμε…

Αρχικός σταθμός – Ιστορία της στενής γραμμής

Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, η βουλγαρική κυβέρνηση συνειδητοποίησε δύο πράγματα: το πρώτο είναι ότι πολλά από τα εδάφη της χώρας είναι δύσκολα προσβάσιμα και αποσπασμένα από τον κόσμο, γεγονός που τους καθιστά εύκολο «δάγκωμα» για ξένες ορέξεις. Το δεύτερο είναι ότι ο βουλγαρικός στρατός χρειάζεται επειγόντως ξύλινο υλικό και ο μόνος τρόπος να το πάρει είναι από τα δάση της οροσειράς της Ροδόπης .

Έτσι ξεκίνησε η ιδέα, δηλαδή η οικοδόμηση μιας σιδηροδρομικής διαδρομής που συνδέει τα σχεδόν απομακρυσμένα τότε Ροδόπη με την οροσειρά της Άνω Θράκης, το βουνό Πιρίν και το βουνό Ρίλα.

Το 1916, το σχέδιο για την κατασκευή του δρόμου στενό εύρος ήταν έτοιμο, και το 1920 το 19 ο Εθνοσυνέλευση ενέκρινε νόμο για την κατασκευή ενός στενό εύρος των σιδηροδρόμων κατά μήκος τηςSaranbey διαδρομής (Septemvri) – Ladzhene (Velingrad), Yakoruda , Razlog, Nevrokop (Gotse Delchev).

Το σκάψιμο στη διαδρομή ξεκίνησε το 1920, αλλά λόγω του προσεχούς χειμώνα αναβλήθηκε για το επόμενο έτος. Από το 1921 έως το 1926 οι εργαζόμενοι της υπηρεσίας εργασίας πέτυχαν και έσκαψαν το φαράγγι του ποταμού Chepinska και η διαδρομή έφθασε στο Ladzhene. Η δουλειά ήταν πολύ δύσκολη, επειδή οι εργαζόμενοι έπρεπε να τρυπάνουν το βουνό σχεδόν χωρίς εξοπλισμό.

Ωστόσο, κατάφεραν να το πράξουν και τον Αύγουστο του 1926, στις 11.00 π.μ., από το Snarabey η πρώτη γραμμή στενού διαμετρήματος έφυγε από το σταθμό. Το τρένο ταξίδεψε, ακολουθούμενο από 2 – 3 βαγόνια, σταμάτησε σε αρκετούς σταθμούς και σταμάτησε στο δρόμο και έφτασε στο σταθμό Ladzhene για 3 ώρες και 22 λεπτά.

Την επόμενη χρονιά ανοίχτηκε το τμήμα Λατζέν – Τσεπινό Μπάνια και το 1928 τοποθετήθηκαν οι σιδηροδρομικές γραμμές του τμήματος Βαρβάρα – Παζαρτζίκ.

Μόλις η διαδρομή έφθασε στο Παζατζίκι, η κυβέρνηση ενέκρινε νόμο σύμφωνα με τον οποίο το όνομα της οδού στενής διαδρομής της Ροδόπης μετατράπηκε σε Τατάρ Παζαρτζίκ – Νερόκοπ με υποκατάστημα Βαρβάρα – Σαράνμπεϊ. Αυτή η αλλαγή του ονόματος της στενής γραμμής μέτρησης επιβλήθηκε επειδή η ιδέα ήταν ο Παζαρτζίκ να γίνει η πρώτη και τελευταία στάση του τρένου.

Οι εργασίες συνεχίστηκαν για άλλα 9 χρόνια και ανατέθηκε το επόμενο και πιο δύσκολο τμήμα της διαδρομής – από το Chepino banya έως το Yakoruda.

Το 1939 το τμήμα για το σταθμό Belitca ήταν έτοιμο και ο Τσάρος Μπόρις Γ ‘έφτασε για το άνοιγμά του και οδήγησε ακόμη και το τρένο κατά μήκος της διαδρομής.

Τέσσερα χρόνια αργότερα, ολοκληρώθηκε το τμήμα Belitca – Razlog – Bansko και στις 09.12.1945 άνοιξε το τμήμα των τελευταίων έξι χιλιομέτρων από το Μπάνσκο έως το Ντομπρινίς. Μετά το 1945 οι κατασκευαστικές εργασίες στη σιδηροδρομική διαδρομή έχουν σταματήσει και δεν έχουν φτάσει στο Γκότσε Ντλέτσεφ.

Παρόλο που ο δρόμος παρέμεινε ημιτελής σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια, η στενή γραμμή γραμμής Σεβέρη – Ντομπρινίστη εξακολουθεί να εκτελεί την αρχική λειτουργία της μέχρι σήμερα, δηλαδή την παροχή συνδέσεων μεταφοράς από και προς περιοχές της οροσειράς της Ροδόπης που είναι δύσκολα προσβάσιμες.

Πράσινο φανάρι – Η περιπέτεια μπορεί να ξεκινήσει

Αν σας αρέσει η ιστορία για τη δημιουργία της στενής γραμμής μέτρησης, θα θέλατε ακόμα περισσότερο το ίδιο το ταξίδι. Επειδή πρόκειται να ταξιδέψετε σε μια διαδρομή 124,7 χλμ., Άνετα καθισμένη σε ένα τρένο που τρέχει με μέση ταχύτητα … 25 χλμ. / Ώρα σε διαδρομές με απόσταση 760 χιλ.

Για να φτάσετε από το Dobrinishte στο Σεβέρη με τη στενή γραμμή μετρήσεων θα χρειαστείτε περίπου 5 ώρες, κατά τη διάρκεια των οποίων θα έχετε τη δυνατότητα να απολαύσετε την εκπληκτική θέα.

Με το τρένο θα περάσετε από αρκετές σήραγγες, θα μπείτε σε πυκνά δάση, θα ανεβείτε ψηλά στο βουνό, θα αλλάξετε κατεύθυνση μερικές φορές, θα κατεβείτε, θα περάσετε κάτω και πάνω από τις γέφυρες, θα σταματήσετε σε μικρούς, ρομαντικούς σταθμούς και θα ξεχάσετε σχεδόν ότι υπάρχει ο υπόλοιπος κόσμος.

Αξιοθέατα κατά μήκος της διαδρομής της στενής γραμμής Septemvri-Dobrinishte

Αν το ταξίδι σας ξεκινά από το Dobrinishte, θα περάσετε αργά και μαγευτικά μέσα από το Μπάνσκο και το Razlog, τότε θα συνεχίσετε μέσα από την απίστευτα όμορφη κοιλάδα Razlog. Ακριβώς εδώσυναντιούνται τα τρία βουνά – οι Ροδόπες, η Πίριν και η Ρίλα και είμαστε βέβαιοι ότι δεν θα μπορέσετε να σταματήσετε να βλέπετε τα παράθυρα της στενής γραμμής και θα εκπλαγείτε από τα συναρπαστικά αξιοθέατα που θα αποκαλυφθούν πριν μάτια.

Και ενώ ταξιδεύετε ήρεμα και ευχάριστα, ελαφρώς υπνηλία λόγω του ήχου των τροχών της στενής γραμμής μέτρησης, θα φτάσετε στο σταθμό Gulyina banya και θα περάσετε από τη μεγαλύτερη γέφυρα στη διαδρομή. Στη συνέχεια, η στενή γραμμή μετρητών θα ξεκινήσει να ανεβαίνει πάνω από το φαράγγι του ποταμού Μέστα στο δρόμο της προς την πόλη Μπέλιτσα .

Μόλις φτάσετε στο Belitca έχετε δύο επιλογές – να συνεχίσετε με το τρένο ή να κατεβείτε και να κάνετε μια βόλτα κατά μήκος της Belitca και του Πάρκου χορευτικών αρκούδων.

Το πάρκο χορευτικών αρκούδων βρίσκεται περίπου 12 χιλιόμετρα μακριά από τη Μπελίκα και είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα της χώρας. Το αποθεματικό άνοιξε το 2000 με κύριο στόχο να προσφέρει μια θέση στις χορεύουσες καφέ αρκούδες όπου μπορούν να προσαρμοστούν ξανά.

Εάν αποφασίσετε να συνεχίσετε με τον τελικό σταθμό εάν η στενή γραμμή γραμμής Septemvri-Dobrinishte, το τρένο θα σας μεταφέρει με αργή ταχύτητα κατά μήκος του Yurukovo και της Yakorudaκαι στη συνέχεια θα αρχίσει να ανεβαίνει στο βουνό για να σας μεταφέρει σε ένα από τα πιο όμορφα μέρη στη διαδρομή – σταθμός Avramovo.

Σε απόσταση μόλις 9 χιλιομέτρων, η στενή γραμμή μετρήσεων θα περάσει από 16 σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 2500 μέτρων και θα ξεπεράσει το υψόμετρο 224 μέτρων. Μέσα σε αυτή τη μικρή απόσταση η σιδηροδρομική γραμμή θα αλλάξει την κατεύθυνση της αρκετές φορές και θα φτάσει στην πόλη Avramovo – τον υψηλότερο αλπικό σταθμό στα Βαλκάνια (1276,4 μέτρα)

Μόλις φτάσετε εκεί μπορείτε να μείνετε για λίγο για να το απολαύσετε μέσα από τα παράθυρα της στενής γραμμής μέτρησης ή μπορείτε να κατεβείτε στο σταθμό και να κάνετε μια βόλτα και ένα πικνίκ και να περιμένετε το επόμενο τρένο για να συνεχίσετε το ταξίδι σας.

Ένα στενό μετρητή δίπλα στο σταθμό Avramovo

Ο σταθμός Avramovo χτίστηκε σε ένα σημείο όπου τα σύνορα μεταξύ Πριγκιπάτου της Βουλγαρίας και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας πέρασαν από το 1878 έως το 1912. Ο σιδηροδρομικός σταθμόςάνοιξε το 1937 και προοριζόταν να μεταφέρει τους επιβάτες στη διαδρομή της στενής γραμμής και τότε ήταν ένας από τους σύγχρονους σταθμούς στη χώρα. Είχε δωμάτιο φύλακας, αίθουσα αναμονής, WC, νερό, σπίτι για τους υπαλλήλους του σταθμού, και φύλακα. Μέχρι το 1983 ο σταθμός ονομαζόταν Avramovi kolibi.

Η τουριστική διαδρομή προς την κορυφή της Βελϊτσίτσας ξεκινά από το σταθμό.

Αφού απολαύσετε τα εκπληκτικά αξιοθέατα που αποκαλύπτονται από το σταθμό Avramovo, η στενή γραμμή μετρητών θα σας οδηγήσει σε μια από τις ομορφότερες ορεινές διαδρομές. Θα περάσετε από τη μακρύτερη σήραγγα στη διαδρομή (315 μέτρα), μετά θα κατεβείτε περίπου 10 χιλιόμετρα μέχρι να φτάσετε στον επόμενο σταθμό – Saint Petka.

Στο δρόμο της, η στενή γραμμή μετρήσεων θα εισέλθει και θα βγει από πολλές σήραγγες, θα διασχίσει δρόμους, θα περάσει πάνω από γεφύρια και αργά περάσει από όμορφα φαράγγια έως ότου φτάσει στο Βελιγκράντ – την πρωτεύουσα της Βουλγαρίας.

Εδώ πρέπει να κατεβείτε από το τρένο και να περπατήσετε γύρω από την πόλη. Αν έχετε χρόνο και δεν θέλετε να επιστρέψετε, μπορείτε να μείνετε σε ένα από τα πολυάριθμα ξενοδοχεία που θα βρείτε στην πόλη και να απολαύσετε ένα ωραίο βράδυ στην καρδιά της οροσειράς της Ροδόπης.

Αλλά αν η διαμονή σας στην πόλη δεν είναι στα σχέδιά σας, τότε μπορείτε να συνεχίσετε στον τελικό προορισμό του ταξιδιού σας – το σταθμό του Σεπτέμβρη, ή να περιμένετε στο Βελίνδραντ και να επιστρέψετε πίσω κατά μήκος της διαδρομής προς το Μπάνσκο ή το Ντομπρινίστε.

Ξέρατε ότι…

●       Η στενή γραμμή γραμμών Septemvri – Dobrinishte είναι η μόνη λειτουργούσα γραμμή στενού διαμετρήματος στη χώρα.

●       Λόγω του δύσκολου ορεινού εδάφους μέσω του οποίου περνάει, ονομάζεται επίσης » αλπική στενή γραμμή μέτρησης «.

●       * Η ονομασία «στενής γραμμής μέτρησης» προέρχεται από το μικρό διάστημα που είναι 760 mm, ενώ η απόσταση μεταξύ των σιδηροτροχιών κανονικών συρμών είναι 1435 mm.

●       Το τρένο σταματά σε 12 σταθμούς και 13 στάσεις από το σταθμό του Σεπτεμβρίου μέχρι το σταθμό Dobrinishte . Έχετε επίσης την επιλογή να ζητήσετε να κατεβείτε σε διαφορετικό σημείο κατά μήκος της διαδρομής, αλλά πρέπει να ενημερώσετε τον συλλέκτη εισιτηρίων για την επιθυμία σας.

●       Σε μέρη όπου η στενή γραμμή μετρητών τρέχει με ταχύτητα μικρότερη από 20 km / h, μπορείτε να κατεβείτε με ασφάλεια σε κάποιο σταθμό και να επιλέξετε ένα μπουκέτο λουλουδιών για το κορίτσι σας και να επιστρέψετε στο τρένο ενώ βρίσκεστε εν κινήσει.

●       Για να περάσετε από ένα βαγόνι σε ένα άλλο, πρέπει να πάτε έξω και να περάσετε τις ξύλινες «γέφυρες» μεταξύ των βαγονιών.

●       Εάν ταξιδεύετε κατά μήκος ολόκληρης της διαδρομής, θα περάσετε από 35 σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 2858 χιλιομέτρων.

●       Μπορείτε να αγοράσετε ένα εισιτήριο για την έλξη ατμομηχανή αν θέλετε το ταξίδι σας να είναι ακόμα πιο καταπληκτικό. Στις μεγάλες διακοπές, ο βουλγαρικός σιδηροδρομικός σταθμός ξεκινά την ατμομηχανή και τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ένα από τα μεγαλύτερα αξιοθέατα που προσελκύει τουρίστες από όλο τον κόσμο. Μπορείτε να ζητήσετε ένα ταξίδι με τη στενή γραμμή μετρήσεων που τραβιέται από ατμομηχανή για την τουριστική σας ομάδα, αλλά θα πρέπει να κάνετε το αίτημά σας εκ των προτέρων.

Μοναδική στη Βουλγαρία στενό μετρητή

Η ατμομηχανή 609.76 κατασκευάστηκε από τα πολωνικά εργοστάσια Chrzanow, τα οποία αγοράστηκαν και ανατέθηκαν από τη Βουλγαρία το 1949. Το 2004 η ατμομηχανή αποκαταστάθηκε ως εργαζόμενος ατμομηχανή και εκτελεί ταξίδια τουριστών και αξιοθέατων.

●       Στο τμήμα μεταξύ της στάσης Saint Petka και του σταθμού Avramovo, η γραμμή της διαδρομής αλλάζει οκτώ φορές, επομένως ονομάζεται «σχήμα οκτώ» (λόγω του σχήματος που σχηματίζεται από τη διαδρομή). Μετά τον Αβραμόβο υπάρχουν δύο σπειροειδείς καμπύλες ( ανοιχτές και κλειστές ), που ονομάζονται «έξι» (και πάλι λόγω των σχημάτων που σχηματίζονται από τη διαδρομή)

Η στενή γραμμή μετρήσεων είναι ακόμα ένας από τους πιο βολικούς (και μόνο) τρόπους μεταφοράς των ανθρώπων που ζουν στα απομακρυσμένα ορεινά χωριά κατά μήκος της διαδρομής.